نحوه تولید محتوای سئو شده برای پست های بلاگ
هرکاری و هر هدفی داریم برای افزایش ترافیک و جذب بیشتر مخاطبین استوار است. به هرحال یا می خواهیم کالا بفروشیم یا خدمات بدهیم. پس توصیه می کنم که خیلی واضح و ساده در این مورد مسائل را باز کنید. شما باید کار مهمی انجام دهید و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنید!
باید اعتماد آنها را بدست آورید تا همیشه وجودتان حس خوبی ایجاد کند. تولید محتوای سئو شده برای پست های بلاگ اولین تاکتیک موثری بوده که از قدیم تا حال، گوگل و سایر موتورهای جستحو روی آن حساب ویژه ای کرده اند. برای اینکه آموزش مناسبی در مورد نوشتن محتوای مناسب برای سئو ببینید، پیشنهاد می کنیم که پاورسرور را با ادامه مطلب دنبال کنید.
آموزش تولید محتوای سئو شده
وبلاگ قابلیت خوبی برای افراد و شرکت های در حال رشد در فضای وب است. آنها بستری برای نشان دادن تخصص و به نمایش گذاشتن توانایی های خود دارند، بنابراین برای دستیابی به بیشترین میزان بازدید و به حداکثر رساندن ترافیک از روش های مختلف بهینه سازی موتور جستجو SEO استفاده می کنند.
چک لیست نوشتن محتوای مناسب برای سئو
هدف کلی ارائه اطلاعاتی جذاب برای کاربران و موتورهای جستجو است، اینکه مفید تلقی شوید! برای وقوع چنین مسئله ای به تولید محتوای سئو شده نیاز دارید که جز با رعایت یکسری اصول و قواعد میسر نخواهد شد.
برای اینکه بیشتر بدانید باید اطلاعات زیر را درک نمایید!
-
هدف تعیین کنید.
هدف شما از انتشار پست بلاگ چیست؟ واضح تر بگویم، برای چه این پست را منتشر می کنید؟ شما قصد معرفی یک محصول تجاری را دارید یا نحوه انجام یک فرایند خاص را نمایش میدهید؟ اول از خودتان سوال بپرسید و ببینید که نگاه بازدیدکننده به هدف شما چگونه است. چه اطلاعات مفیدی در این مقاله وجود دارد که کاربر را ترغیب به ماندن در این صفحه می کند. این جزئیات چگونه به او کمک می کند؟ آن هدف منحصربفرد را بیایید و همیشه هنگام نوشتن محتوای مناسب برای سئو در ذهن خود نگه دارید!
-
مخاطبین را شناسایی نمایید.
چه کسی به پست های شما نیاز دارد؟ برای پاسخ به این سوال، به مشتریان نگاهی بیاندازید! در حال حاضر چه طیفی مشتریان و بازدیدکنندگان شما را تشکیل داده و چرا به شما مراجعه می شود؟ تولید محتوا را متناسب با مخاطبان خود تنظیم کرده و نحوه درک آنها از اطلاعات را در نظر بگیرید.
-
در مورد کلمات کلیدی تحقیق انجام دهید.
حالا که هدف و نوع مخاطبین را مشخص کردید، وقت بهینه سازی آغاز میگردد. تحقیقات کلمات کلیدی مهمترین مرحله در روند تولید محتوای سئو شده برای بلاگ است که متاسفانه خیلی جدی گرفته نمی شود. برای اینکه بفهمید چه کلمه کلیدی بیشترین ترافیک را دارد، حجم جستجوی چندین کلیدواژه را مورد بررسی قرار دهید. ابزار Google Trends عملکرد مناسبی داشته و کار با آن آسان است، همچنین نتایج دقیقی را نشان می دهد.
-
عنوان مناسبی برای پست وبلاگ انتخاب کنید.
بعد از اینکه تحقیقات شما در مورد کلمات کلیدی به اتمام رسید، باید عنوان مناسبی مرتبط با کلمه کلیدی موردنظرتان انتخاب کنید. به طور مثال از آنجایی که آشپزی در روزهای تعطیل لذت بخش است، اگر دنبال نوشتن مطلبی در مورد راهنمای پخت و پز در تعطیلات هستید باید تحقیقات گسترده ای انجام دهید. گوگل ترند به شما نشان می دهد که دستورالعمل غذا به نسبت دستورالعمل آشپزی جستجوکننده های بیشتری دارد پس عنوان خود را به دستوالعمل غذا در تعطیلات تغییر دهید. انجام تحقیقات صحیح در مورد کلمات کلیدی تفاوت زیادی در تعداد بازدیدکنندگان برای تولید محتوای سئو شده مناسب ایجاد می کند.
-
از کلمه کلیدی کانونی در سراسر محتوای خود استفاده نمایید.
تراکم کلمه کلیدی درصدی از تعداد دفعات نمایش کلیدواژه اصلی محتوا در یک صفحه، نسبت به کل کلمات آن اندازه گیری می شود. به طور معمول برای کسب بهترین نتیجه، تراکم کلمه کلیدی اصلی شما بین 1 تا 3 درصد باشد. تراکم بیش از حد کلمات کلیدی یک اقدام بی هدف تلقی شده و گوگل به شدت با آن مقابله خواهد کرد.
درحالی که می توانید با یک استراتژی طبیعی برای تراکم کلیدی مخاطبین بیشتری جذب نمایید!
طبیعی بودن محتوا اهمیت دارد، در هر حال هدف از مراجعه کاربر را هیچوقت فراموش نکنید.
-
ساختار محتوا را تعیین نمایید.
مطالب خود را در پاراگراف های مختصر جدا کنید!
برای تولید محتوای سئو شده و تشریح پست های بلاگ از تیترها و زیرتیترهای مختلف استفاده کنید و مطالب را به اندازه کافی ساده کنید. این کار در جلوگیری از سردرگمی بازدیدکنندگان کمک شایان توجهی می کند!
- از تیترهای مختلف نظیر H1، H2، H3 و غیره استفاده نمایید.
هدرها ساختار خوبی به محتوای شما می بخشند، بنابراین محتوا برای بازدیدکننده و ربات های خزنده قابل هضم می شود. برای اینکه محتوای سئو شده بهتری داشته باشید حتما از تیتزهای مختلف استفاده کنید. تگ H1 برای عنوان پست استفاد می شود و توصیه می کنیم در موارد دیگر در طول متن استفاده نشود. سایر زیر تیترهای مختلف را نیز برای بهینه کردن متن به کار گیرید.
-
پیوندهای داخلی و خارجی اضافه نمایید.
تولید محتوای سئو شده با موفقیت انجام شد؟! حالا وقت آن رسیده تا با پیوندهای مختلف به مطلب خود ارزش دهید. پیوندهای داخلی و خارجی حکم واحد پولی محتوا را دارند و عامل اصلی رتبه بندی برای گوگل و همه موتورهای جستجوی بزرگ هستند. منظور از پیوندهای داخلی همان صفحات دیگر بلاگ خودتان است و پیوندهای خارجی، لینک های مختلف از وب سایت های دیگر است. به جای اینکه URL را مستقیم استفاده کنید، آن را به یک عبارت کلیدی پیوند دهید.
پیوندهای داخلی تجربه کاربری را بهبود دارد و نرخ Bounce Rate را کاهش می دهد. این باعث می شود که کاربر به صفحات دیگر وب برود و اطلاعات مفید بیشتری بدست آورد، همینطور این مسئله به ربات های خزنده نشان می دهد که مطالب وابسته بهم و با اهمیت هستند. شما از طریق این ترفند در محتوای سئو شده قادر به افزایش مدت زمان باقی ماندن کاربر در سایت خواهید بود.
از پیوندهای خارجی نیز استفاده کنید تا خواننده اطلاعات تکمیلی مرتبطی را بیابد که در پست های بلاگ شما نیست. پیوند خارجی برای رتبه بندی موتور جستجو اهمیت دارد و اگر به سایت های معتبر پیوند داده شود، اثر بالایی بر سئو سایت شما خواهد داشت.
-
عنوان و توضیحات متا را بهینه کنید.
عنوان متا Meta و توضیحات آن در نتایج جستجو نشان داده می شود. این قطعه ویژه نتایج جستجو در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل به صورت برجسته نمایش داده می شود. این ساختار به گونه ای ساخته شده که بلافاصله به پرسش های کاربر پاسخ می دهد. همچنین شانس دیده شدن سایت افزایش می یابد وگوگل علاقه زیادی به آن دارد. این قسمت نشان دهنده اولین تبلیغ و اولین برداشت از محتویات بلاگ شماست؛
هم برای بازدیدکنندگان و هم ربات های خزنده موتور جستجو. برچسب Meta در دیده شدن محتوای سئو شده اثر بالایی دارد و حتما باید شامل کلمه کلیدی کانونی باشد. طول عنوان متا حدود 60 تا 70 حرف بوده و باید صریح، جذاب و اثرگذار باشد.
این مسئله نرخ کلیک یا همان CTR را افزایش خواهد داد!
اما توضیحات متا باید بین 155 تا 160 حرف باشد و کاربر را برای بازدید از سایت شما فریب دهد. اگر توصیفی شما اضافه نکنید، گوگل عبارات اتفاقی بی ربطی را از دل محتوی شما بیرون می کشد که بهینه نیست.
-
افزودن متن Alt به تصاویر
تصاویر یک پست همیشه خوانندگان را برای مطالعه بیشتر ترغیب کرده و تجربه کاربری را بهبود می بخشد. منتها آنها به تنهایی برای ربات های خزنده مفهومی ندارند، زیرا فقط متن را ردیابی می کنند. متن alt یا متن جایگزین در وردپرس توضیح مختصری از تصویر برای درک بهتر ربات خزنده و موتورهای جستجو است. متن alt تصویر حتی به کاربران نابینا هم کمک می نماید که از دستیار صوتی استفاده می کنند.
-
URL را بهینه کنید.
آدرس اینترنتی پست هم باید کاربرپسند باشد و مرتبط با محتوای شما تعیین گردد!
این مورد اغلب به صورت اتوماتیک از عنوان پست تولید می شود اما برای بهترین نتیجه حتما باید دستی آن را بهینه نمایید. بنابراین رشته های URL خود را دست کم نگیرید.
-
پست وبلاگ را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
از هشتگ استفاده کنید، اما نه خیلی زیاد! به طور کلی، 2 تا 4 هشتگ به نظر کافی است. فقط تمرکزتان روی انتخاب صحیح هشتگ باشد تا تعامل بیشتری ایجاد کنید. پیشنهاد می کنیم همیشه نام برندتان یکی از هشتگ ها باشد تا کاربران براحتی پست های شما را بیابند.
-
با محتوای سئو شده اصالت خود را نشان دهید.
برای محتواهای خود ارزش قائل شوید و به کارتان علاقه نشان دهید. علاقه به آنچه در مورد آن می نویسید شما را به اهداف سئو سوق خواهد داد. علاوه بر این بهینه سازی محتوا برای کاربران و موتورهای جستجو، بهترین تجربه کاربری را به ارمغان می آورد. در مورد کلمات کلیدی تحقیقات را تکمیل نمایید و آنها را به صورت هدفمند در سراسر محتوا استفاده کنید. برای اینکه ترافیک بیشتری به دست آورید از جزئیات کوچک نیز غافل نشوید!
امیدواریم که مطلب نحوه تولید محتوای سئو شده برای پست های بلاگ رضایت شما را به همراه داشته باشد. وبلاگ پاورسرور سرشار از مطالب آموزشی متنوع در مورد توسعه وب سایت شماست، پس حتما سری به بخش های مختلف آن بزنید.