بهبود وضعیت سایت با 4 استراتژی جادویی!
پیشرفت ایده هایتان به توسعه وب سایت شما وابسته است. اگر می خواهید در فضای اینترنت پیشرفت کنید، باید استراتژی های بهبود وضعیت سایت را دنبال کنید. هر فعال مجازی، اهدافی را در سر خود می پروراند و برای رسیدن به آن ها تاکتیک های مختلفی را دنبال می کند. اما هر چیزی اصولی دارد که در وهله اول باید آن ها را مورد توجه قرار داد. برای اینکه با 4 استراتژی جادویی و اساسی در این مورد آشنا شوید، پاورسرور را دنبال کنید.
وب سایت به عنوان اولین نقطه ارتباط بازدیدکنندگان با برند شما در نظر گرفته می شود. فرض را بر این میگیریم که کارهای تحقیقاتی خود را پیش تر انجام داده باشید و موضوعی جذاب را برای وب سایت خود در نظر گرفته باشید. وب سایت شما به عنوان یک منبع الهام بخش و مهم برای افراد علاقه مند به خدمات و موضوعات شماست.
امروزه درصد زیادی از وب سایت ها در وردپرس ایجاد می شوند و بنابر ویژگی های خاص این سیستم مدیریت محتوا برنامه ریزی می شوند. افزونه های مختلف، امکانات زیادی را برای شما به وجود می آورند و استفاده صحیح از آن ها به رشد سایت کمک شایان توجهی خواهد نمود.
مولفه های بهبود وضعیت سایت
می توانید وب سایت خود را با استفاده از توانایی های موجود ارتقا دهید، لیستی کارهایی که باید انجام داده شود را در ادامه خواهید دید:
- امنیت وب سایت را در اولویت قرار دهید.
- ورود به سایت آسان است.
- محتوای سایت را سئو کنید.
- برند خود را بازاریابی کنید.
اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما همه مولفه های لازم را برای موفقیت داشته باشد.
بیایید به اولین استراتژی برای بهبود وضعیت سایت بپردازیم!?
اول: امنیت وب سایت را در اولویت قرار دهید.
اولویت شماره یک شما همیشه باید امنیت سایت باشد. سازوکارهای امنیتی، سایت را در برابر هکرها و دسترسی های ناخواسته خارجی محافظت می کند. در نتیجه کاربران با خیال راحت اطلاعات شخصی خود را در سایت شما ثبت کنند و حتی پرداخت انجام دهند.
حفظ امنیت وظیفه شماست!
کاربران جهت مراقبت از داده های خود به شما اعتماد می کنند.
یکی از موثرترین راه های تضمین امنیت وب سایت، بی نیاز بودن از رمزهای عبور است. درست شنیدید!
گذرواژه از وب سایت شما محافظت نمی کند. بیش از نیمی از رمزهای عبور تنظیم شده قابل پیش بینی بوده و دسترسی به آن را آسان می نماید.
در نظر گرفتن مواردی که به طور مرتب از آن ها استفاده می کنید، احتمال سرقت آن ها را بالا می برد. در زیر توجه شما را به نکات مهمی جلب می کنیم که خطرناک بودن رمز عبور را نشان می دهد:
- استفاده از اطلاعات شخصی مانند زمان تولد در رمز عبور
- شناخت الگوها و فرمول های رایج مورد استفاده توسط هکرها
- استفاده از رمز عبور واحد برای چند حساب کاربری
- دسترسی به بات های جامع بانک رمز عبور
- رمز عبورها تصادفی نیستند
افزونه های امنیتی مانند Swoop گزینه بهتری را در قیاس با رمزهای عبور ارائه می دهند و بدون نیاز به آن ها، وب سایت را ایمن نگه می دارند. در این استراتژی جدید با حذف نیاز به رمز عبور، سایت خود را امن تر خواهید نمود.
دوم: ورود به سایت آسان است.
اگر عضویت و سایر گزینه های ورود به وب سایت خود را به بازدیدکنندگان پیشنهاد می کنید، حتما از ساده بودن روند ورود به سیستم اطمینان حاصل کنید. ساده سازی این فرایند کاربران را بیشتر به ورود به سیستم برای رفع نیازهای خود تشویق می کند. برخی از بهترین راه ها برای ساده کردن فرایند ورود به سایت وردپرس شامل موارد زیر است:
- تنظیم گزینه های ورود بدون گذر واژه: هنگامی که کاربران نگرانی بابت به خاطر سپردن رمزهای عبور ندارند، می توانند به راحتی و سریعتر به پروفایل خود دسترسی داشته باشند.
- اطمینان حاصل کنید تا گزینه “مرا بخاطر بسپار” را در اختیارشان قرار دهید: با استفاده از این قابلیت کاربرانی که در دراز مدت از یک IP برای ورود به سایت استفاده می کنند، نیاز به وارد کردن دوباره اطلاعات ندارند.
- گزینه ورود با جیمیل را فعال نمایید: برخی از افزونه امکان ورود به وب سایت را با اکانت گول فراهم نموده اند که روش پسندیده ای به شمار می رود.
امکانات بیشتری را در نظر بگیرید امکان ذخیره کردن اطلاعات کارت اعتباری را برای کاربران فراهم کنید و فرایند های دسترسی را آسان کنید.
سوم: محتوای سایت را سئو کنید.
SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو می باشد. ربات های موتورهای جستجو مانند گوکل دائما در حال خزیدن در اینترنت هستند و اطلاعات را جمع آوری می کنند. بر اساس سیستم های پیچیده تحلیلی وب سایت هایی به شهرت می رسند که رتبه بهتری برای کلمات کلیدی خاص دارند.
شما می توانید با چیدن تدابیر خاصی سایت خود را در وضعیت خوبی قرار دهید. کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری خود را به سایت اضافه کنید تا بر اساس آن رتبه بندی صورت پذیرد.
برخی از بهترین شیوه های کنترل SEO را در زیر آورده ایم:
- عنوان و توضیحات متا را بهینه کنید: افزونه های مانند Yoast seo به شما امکان می دهد تا مجموعه فرایندهای مربوط به سئو را مدیریت کنید.
- جایگاه خود را در Google Analytics بررسی کنید: ابزارهای گوگل بسیار کمک کننده خواهند بود، گوگل آنالیتیکس بررسی وب سایت را ساده می کند.
- پیوندهای شکسته را بررسی کنید: موتورهای جستجو صفحات حذف شده و منتهی به خطای 404 را دوست ندارند. افزونه هایی مانند Broken Link Checker بررسی اینگونه لینک ها می پردازد و رفع مشکلات موجود را سهل می نمایند.
این تنها چند روش بود که به اطلاع شما رساندیم، بهتر است که جستجوهای خود را در این مورد آغاز کنید.
چهارم: برند خود را بازاریابی کنید.
برند شما فراتر از روابط میان بازدیدکننده و صاحب وب است و باید به صورت موثری در سراسر وب معرفی شود. شما باید ترافیک را به سمت سایت هدایت کرده و نام خود را شناخته شده کنید؛ فرقی نمی کند از طریق ایمیل یا شماره تلفن یا سایر روش های ارتباطی؟ از تمام منابع خود در این مورد استفاده نمایید. افزونه ها و ابزارهای زیادی برای استفاده حداکثر از منابع بازاریابی وجود دارد که به بهبود وضعیت سایت می انجامد.
به عنوان مثال MailChimp یکی از افزونه های محبوب وردپرس برای ایجاد موفق کمپین های بازاریابی ایمیلی می باشد. این ابزار به شما کمک می کند تا ایمیل های هدفمند و گسترده ای را برای کاربران خود ارسال کنید.
باید تاکتیک های مورد نظر را با توجه به موقعیت بسنجیم و از اطلاعات به طور بهینه ای استفاده کنیم. برای اینکه بتوانید در بازاریابی خود موفق عمل کنید، تجزیه و تحلیل گسترده ای را صورت دهید. برخی از تجزیه و تحلیل های کلیدی بازاریابی که حتما باید نسبت به آن ها توجه کنید، عبارتند از:
- معیارهای ترافیک وب سایت
- مدت زمان حضور بازدیدکننده
- نرخ پرش یا Bounce Rate
- نرخ تبدیل
با توجه به معیار های بالا، می توانید جنبه های مختلف وب سایت را بسنجید و با اندازه گیری پارامترهای مختلف کمپین موفق تری را اجرایی نمایید.
شما می توانید به سایت پاورسرور بروید و مطالب بیشتری را مورد مطالعه قرار دهید. بخش آموزش سئو به صورت تخصصی به موضوعات مربوط به بهینه سازی سایت و توسعه آن پرداخته است.