انواع پست بلاگ برای بهبود تعامل و افزایش بازدیدکننده سایت
شاید وبلاگ شما آنچنان سایت مهم و بزرگی نباشد، اما باید عملکرد خوبی از خود نشان دهد. برای موفقیت در این حوزه نسبت به افزایش بازدیدکننده سایت اقدامات لازم را انجام دهید. برای پیمودن مسیر موفقیت نیاز به تعامل بیشتری دارید. برای اینکه کفه ترازو را به سمت خود سنگین کنید به معرفی انواع پست بلاگ جهت افزایش ترافیک خواهیم پرداخت. همچنین به شما شیوه نوشتن آنها را نیز آموزش خواهیم داد، همراه پاورسرور باشید!
افزایش بازدیدکننده سایت با انواع پست بلاگ
صادقانه بگوییم تنها پست های ساده باعث جذب کاربران نمی شود! شما باید تلاش کنید تا واقعا اثر گذار باشند. برای انواع پست که منجر به افزایش بازدیدکننده سایت می شود، مراحلی را بیان می کنیم. صرف نظر از نوع پست بلاگ، همیشه یک کار را در اولویت قرار دهید.
اگر خواستار ترافیک و تعامل هستید، پست را در همه کانال های تبلیغاتی به نمایش بگذارید. هر چقدر پست بلاگ مفید و خوب به نظر برسد، تا کسی از وجود آن اطلاعی نداشته باشد به افزایش ترافیک و نرخ تعامل منجر نمی شود.
جمع بندی تخصصی
اولین نوع پست بلاگ در لیست ما جمع بندی اختصاصی است. فرضیه محتوای جمع بندی اینگونه است که سوالات یکسان را از یک گروه افراد ماهر در آن موضوع می پرسید و نتایج را جمع بندی می کنید. از منظر بازاریابی محتوایی، این نوع پست ها پتانسیل زیادی برای لینک سازی و اثرگذاری دارند. فقط کافیست که نظرات را کنار هم به صورت مناسبی قرار دهید. بیشتر زمان شما را همین مسئله خواهد گرفت!
-
موضوع را انتخاب کنید.
هنگام طرح سوال و گردآوری متخصصین، مخاطبین خود را در نظر بگیرید.اگر رسانه اجتماعی در اختیار دارید، یک نظرسنجی ترتیب داده و موضوع بحث مورد علاقشان را مورد پرسش قرار دهید. ایده هایی را مدنظر داشته باشید که برای خوانندگان شما ارزش ایجاد کند.
-
متخصصان مناسب را شناسایی نمایید.
پس از انتخاب موضوع سوالات خود را روی کاغذ بیاورید. سپس تا آنجا که می توانید، متخصصان آن حوزه را پیدا کنید. لیستی از بهترین متخصصین را به وجود آورید؛ هرچه بیشتر، بهتر! حتما ایمیل های آنها را دریافت کنید تا بتوانید در مورد جمع آوری نتایج با آنها در ارتباط باشید.
-
ایمیل های شخصی ارسال کنید.
با پیام های ایمیل شخصی شده، سوالات را برای متخصصین مورد نظر خود ارسال نمایید. اگر پیش از این در رسانه های اجتماعی با این متخصصین ارتباط برقرار کرده اید، نتایج بهتری خواهید گرفت. همه پاسخ ها را جمع آوری نمایید، در پایان یک بیوگرافی کوتاه و عکس هم از ایشان بگیرید.
-
جمع بندی
همه مطالب را جمع اوری کرده و در وبلاگ خود قرار دهید. برای نمایش پاسخ هر متخصص از الگوی های کلیشه ای استفاده نکنید. کمی ابزارهای بصری و جداول رنگی را به کار ببندید. نترسید، خودتان را بروز دهید و اینفوگرافیک ایجاد نمایید.
-
کارشناس های خود را در رسانه های اجتماعی منشن کنید.
وقتی پست خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشتید، آنها را منشن نمایید. برایشان ایمیلی بفرستید و اطلاعات پست را دراختیارشان قرار دهید. این روش سبب افزایش بازدیدکننده ساست شما خواهد شد.
پست های آموزشی
دومین استراتژی محتوایی ما، نوشتن پست های آموزش و نحوه انجام فرایندهای مختلف است. تفاوت عمده پست های آموزشی در شیوه نگارش و ساختار محتوایی می باشد. این دسته از محتواها معمولا شیوه یکسانی دارند! این نوع مطالب برای افرادی مناسب بوده که خواستار قرار دادن منابع مفید به کاربران خود دارند. حوزه کاری شما هر چه که بود، پست آموزشی به کارتان خواهد آمد. همیشه چیزهایی وجود دارد که بازدیدکنندگان قصد یادگیری آن را داشه باشند و این یک ترفند مهم برای افزایش بازدیدکننده سایت است!
یک قانون خوب برای اینگونه پست ها این است که از تصاویر بیشتری استفاده کنید. برای اینکه در معرض دید بیشتری قرار بگیرید، ویدیو پست نموده و حتی آنها را در رسانه های دیداری مانند آپارات، یوتیوب و سایر منتشر کنید.
-
یک موضوع انتخاب نمایید.
فرقی نمی کند که قصد انتشار چه پستی دارید، به هر حال باید موضوعی را ارائه دهید. حتما سراغ موضوعاتی بروید که درباره آن اطلاعات مناسبی داشته و منابع برای تحقیق به اندازه کافی در دسترس باشد.
-
مراحل را بچینید.
قبل از جمع آوری اطلاعات برای پست، طرح کلی از مراحل را طرح ریزی نمایید. فراموش نکنید که هیچ مرحله ای جای نیافتد و تا حد امکان جزئیات بیشتری داشته باشید. لطفا همه چیز را به صورت تجسمی روی کاغذ بیاورید!
-
راهی برای بصری کردن پیدا کنید.
برای افزایش بازدیدکننده سایت اگر آموزش عملی را در دستور کار قرار دادید، خودتان دست به کار شده و عکاسی انجام دهید. برای انجام کاری در رایانه، از صفحه نمایش اسکرین شات بگیرید. همچنین می توان از سایر ابزارهای گرافیکی استفاده نمایید. پس یک طرح اینفرگرافیک جذاب طراحی نمایید و در رسانه هایی مانند Pinterest به اشتراک بگذارید.
مطالعات موردی
به اینگونه نوشته ها در اصطلاح Case Studies می گویند. مطالعات موردی اغلب داستان موفقیت کاربر از طریق محصولات یا خدمات را بیان می کند. این نوع پست برای دیده شدن بیشتر شرکت شما عالی به نظر می رسد. مشتریان از طریق تجربه شخص دیگری درک خواهند کرد که کار با شما چگونه است. اگر به فکر افزایش بازدیدکننده سایت هستید، نکات کلیدی را به کار بندید؛ همیشه با بازدیدکنندگان خود صادق باشید!
از نزدیک با کاربری در ارتباط باشید که با محصول یا خدمات شما مشکلاتش را حل کرده و نتایج مثبت آن را بازگو کنید. پس به متن خود نقل و قول های واقعی را بیافزایید و سپس از کاربرتان بخواهید که مقاله را در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارد!
-
مشتری یا همان کاربر مناسب را بیابید.
اولین چیزی که شما نیاز دارید، کاربر موفقی بوده که محصولات یا خدمات شما به آن کمک کرده است. به نقدها و بررسی کاربران خود در سایت ها و رسانه های اجتماعی نگاهی بیاندارید. سپس کاربرانی را پیدا کنید که با خوش بینی و نگرش مثبت به برند و محصولات شما نگاه می کنند. نگاهی به صندوق ایمیل و کامنت های سایت کنید و کاربران مورد نیاز خود را پیدا نمایید. حواستان باشد همیشه سراغ کاربرانی بروید که ارتباط خوبی با سایرین داشته باشد! این مسئله در بهبود ترافیک و افزایش بازدیدکننده سایت اثر قابل توجهی دارد.
-
گفتگو کنید.
با کاربر در تماس باشید و از علاقه آنها برای شرکت در چنین برنامه ای سوال بپرسید. بنابراین سوالات خود را از پیش آماده کنید. برای مثال:
- چگونه از خدمات یا محصولات ما استفاده می کنید؟
- چه مشکلاتی حل شد؟
- آیا با استفاده از محصول یا خدمات ما به نتایج مثبتی رسیده اید؟ آنها چه بوده اند؟
- کدام ویژگی ما شما را ترغیب کرد؟
شما می توانید با توجه به حوزه کاری خود سوالات تخصصی بیشتری مطرح کنید. همچنین با ضبط کردن صدای کاربر جنبه واقعی بیشتری به محتوای سایت خود ببخسید.
-
محتوا را در قالب حل مسئله یا راه حل بنویسید.
هنگام نوشتن مطلب، از این ساختار پیروی کنید:
- مسئله
پس از معرفی کاربر، مشکلی که او قبل از آشنایی با شما با آن دست و پنجه نرم می کرده را بیان کنید.
- راه حل
داستان را شرح دهید! چگونه محصولات یا خدمات شما توانسته به حل مسئله کمک کند. از ابتدا به انتها بروید و بازتاب های شخصی کاربر را در آن بگنجانید.
- نتیجه
پس از داستان حل مشکل، مطلب را با نتیجه نهایی به پایان برسانید. چه چیزی برای کاربر آسان شده یا در وقتش صرفه جویی می کند. میزان فروش یا بازخورد بیشتری پیدا کردند؟
-
از داده های تصویری استفاده کنید.
بهترین نوع محتوا برای مطالعه موردی، داده های بصری است. نمودارهایی ایجاد کنید تا داده ها کاربران را به نتیجه حل مشکل برساند.
مصاحبه ها
نوع بعدی پست بلاگ لیست ما، مصاحبه یا همان Interview است. این موارد را می توان به روش های مختلفی انجام داد:
- رونویسی یک پادکست به یک محتوای متنی جذاب
- ضبط ویدیویی تماس تصویری به همراه رونوشتی از سخنان ردوبدل شده
- مصاحبه کلاسیک با نوشتن گفتگوهای دو طرف
پیشفرض مصاحبه به این صورت است که سوال ها را بپرسید و مخاطب شما به تک تک آنها پاسخ دهد.
عامل اصلی موفقیت شما در افزایش بازدیدکننده سایت در این نوع پست بلاگ، شخص مصاحبه شونده و سوالات شماست. با پرسیدن سوالات اشتباه با بازدیدکنندکان خود ارتباط ایجاد نخواهید کرد و فرصت از دست می رود.
-
مصاحبه شونده مناسب را پیدا نمایید.
فردی بانفوذ در جایگاه خود را انتخاب نمایید که برای خوانندگان شما ارزش ایجاد کند. اگر ایده ای برای انتخاب چنین فردی ندارید، از رسانه های اجتماعی کمک بگیرید. افرادی که مخاطبین و دنبال شوندگان بیشتری دارند، به شما کمک خواهندکرد. برای شروع با اشخاص در سطح خود یا کمی بالاتر مصاحبه کنید!
-
ارتباط برقرار کنید و برای سوالات خود سناریو بنویسید.
بعد از فرد مناسب، ابتدا با او ارتباط صمیمانه ای به وجود آورید. درباره ایده خود صحبت کنید و اینکه چرا تصمیم به مصاحبه با او گرفته اید. حتی در مورد سوالات مشورت کنید و پیشنهادات آنها را برای سوالات چالشی بررسی کنید. نظرات او را در مورد مسائل خاص و جذاب بخواهید یا در مورد تجارب شخصی سوال بپرسید. اگر کمی جلوه داستان گویی داشته باشد که چه بهتر!
-
مصاحبه آغاز شود.
مصاحبه را به شیوه ای جلو ببرید که فهم آن آسان باشد. در این روزهای کرونایی یک تماس مجازی ایده جذابی است یا از طریق ایمیل سوالات را مطرح نمایید. تمام شرایط را به گونه ای بچینید که مصاحبه شونده احساس راحتی داشته باشد. می توانید حتی نتیجه صحبت های خود را به صورت پاکدست منتشر نمایید.
-
پست را قالب بندی کنید.
انتخاب کنید که قالب مصاحبه شما چگونه باشد؛ صرفا یک مصاحبه کلاسیک به صورت پرسش و پاسخ یا داستان متشکل از پاسخ های مختلف. اگر مصاحبه به صورت تصویری ضبط شده برای افزایش بازدیدکننده سایت خود، فیلم را در بالای صفحه پست قرار دهید.
مقایسه ها
نوع بعدی پست مقایسه است. این گونه محتوا اگر به صورت هدفمند صورت پذیرد، بسیار مفید می باشد. شرکت های مختلف با راه اندازی سایت های بررسی و مقایسه اس سعی بر نشان دادن زوایای جذاب از محصولاتشان را دارند. حتی رقبای خود را نیز وارد بازی کرده و ضعف های آنها را برجسته می نمایند. به هرحال گاهی مدیر وب نفعی در ان ندارد و با یک محتوای مقایسه ای عالی، بازدیدکننده بیشتری جذب می کند.
-
سوژه مقایسه ای خود را بیابید.
په چیزی را مقایسه می کنید؟ دو محصول را انتخاب کنید که با یکدیگر رقابت می کنند یا تعدادی از محصولات مورد علاقه کاربران را در نظر بگیرید. محصول موردنظرتان را با نزدیک ترین رقیبش مقایسه کنید، البته از دایره انصاف خارج نشوید. به کاربران توجه نمایید که چه می خواهند.
-
تحقیقات صورت دهید.
در مورد تمام پارامترهای مختلف تا جای ممکن اطلاعات کسب کنید. در بروز بودن اطلاعات وسواس زیادی داشته باشید، زیرا کسانی که اطلاعات مقایسه ای را دنبال می کنند به خوبی از این مسائل اگاه هستند. مشخصات را به صورت جدولی بیاورید، لطفا فراموش نشود!
-
موارد مثبت و منفی را برجسته کنید.
یک پست مقایسه ای خوب شامل نکات مثبت و منفی موارد مقایسه شده می باشد. حتی اگر محصول خود را با دیگر محصولات مقایسه می کنید، منصفانه تمام موارد را ذکر نمایید. اگر قرار است ویژگی به محصولات در آینده اضافه شود، برای افزایش بازدیدکننده سایت در محتوا آورده شود. همچنین از نمودارها و المان های گرافیکی برای هرچه جذاب تر شدن محتوا استفاده نمایید.
شما همچنین می توانید از طریق پست راه های طلایی افزایش ترافیک وب سایت نیز تکانی به خود بدهید!
امیدواریم که مطلب انواع پست بلاگ برای بهبود تعامل و افزایش بازدیدکننده سایت رضایت شما را به همراه داشته باشد. سایت پاورسرور سرشار از مطالب آموزشی متنوع در مورد توسعه وب سایت شماست، پس حتما سری به بخش های مختلف آن بزنید.