اقدامات مهم بعد از انتشار پست در وردپرس چیست؟
بسیاری از کاربران وردپرس زمان زیادی را برای تولید محتوای باکیفیت و پربیننده صرف می کنند که کاملا به جاست! تازه بعد از انتشار پست در وردپرس کار شما آغاز شده و نباید از این مورد غافل بود. شاید الان در ذهنتان نقش بسته باشد که بعد ازین چه باید کرد؟ ما در پاورسرور اینجا هستیم تا راه هایی را برای بهره وری بیشتر پست های شما در فضای وب نشان دهیم.
شاید فکر می کنید که مقاله ای را در بلاگ وردپرس خود منتشر کرده اید و کار تمام شده است! اما حقیقت فراتر از تصورات شماست. در واقع، تازه کار شما آغاز گردیده است. میلیون ها کاربر وب در سراسر دنیا وجود دارند و شانس خوانده شدن مطالب شما بالاست، باید برای بیشتر دیده شدن مطالب خود چاره ای بیاندیشید.
حال ۵ راه برای بهبود مقالات وردپرس شما و گرفتن حداکثر نتیجه از انتشار پست در وردپرس برای افزایش بازدیدکننده سایت معرفی خواهیم کرد.
در چنین موقعیتی بازدهی سایت شما افزایش می یابد و توسعه آن با سرعت بیشتری ادامه پیدا می کند.
اول: بعد از انتشار پست در وردپرس به کاربران خود ایمیل بفرستید.
بازدیدکنندگان همیشه مطالب جدید وبلاگ شما را بررسی نمی کنند، بنابراین باید هنگام ارسال مقالات جدید به آن ها این موضوع را اطلاع دهید. به اندازه کافی ابزار لازم برای ارسال گروهی ایمیل در اختیار شما قرار گرفته است. علاوه بر خبرنامه ایمیلی، هاست سی پنل امکان جالبی را به نام Mailing Lists فراهم کرده است. ما در پستی با عنوان نحوه ساخت لیست های ایمیل در هاست سی پنل چگونه است؟ راهنمایی های لازم را جهت انجام این کار صورت داده ایم.
مراقب باشید پیام های ارسالیتان به کاربران رنگ و بوی اسپم نگیرد و با استراتژی و محتواهای جذاب، چنین کاری را انجام دهید. چراکه ممکن است به لیست سیاه کاربران منتقل شوید و دیگر هیچگاه پیام های شما را نبینند.
دوم: پست های خود را علاوه بر وردپرس در شبکه های اجتماعی نیز منتشر کنید.
طبق آمار تاکنون ۲٫۴۶ میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارند و بسیاری از آن ها بستری را برای سازگاری با وب سایت فراهم نموده اند.
تعداد بالای کاربران در این فضا فرصت های زیادی را برای شما به وجود خواهد آورد. محتوای شما مطمئنا در هر فرمی که باشد، قابلیت انتشار در رسانه های اجتماعی را دارد. پس از انتشار پست در وردپرس به آماده کردن محتوای بر گرفته از آن با برچسب ها و کلمات کلیدی مختص به شبکه اجتماعی مورد نظر بپردازید.
دست به کار شوید و محتوای خود را آماده به انتشار در رسانه های اجتماعی نمایید. این فرایند مفهوم جدیدی را با نام بازاریابی دیجیتالی به وجود آورده است که در مطالب آینده به آن خواهیم پرداخت.
سوم: بعد از انتشار پست در وردپرس به تجزیه و تحلیل آن بپردازید.
محتوای خود را با ابزارهایی مانند Google Analytics، Open Web Analytics یا Clicky مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و پارامترهای مختلف را برای جلب توجه بازدیدکنندگان ارزیابی کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهای تجزیه و تحلیل و کارکرد آن ها به پست نحوه ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس Google Analytics مراجعه کنید که به صورت تصویری نکات را بیان نموده است.
نگاهی بندازید که چه کلمات کلیدی باعث علاقه کاربران شده اند و کدامیک بار منفی روی محتوای شما گذاشته است. بررسی کنید که کدام مباحث باعث ایجاد بازدید بیشتر شده و بر اساس آن اطلاعات، محتوای بیشتری در آن مورد منتشر کنید. در آخر با افزونه ای مانند Yoast SEO محتوای را بیازمایید و عوامل موفقیت و شکست را بیابید. به دنبال راهی برای بهبود خوانایی و رتبه بندی مطالب خود در موتورهای جستجو باشید.
همچنین برای راهنمای نصب افزونه یواست سئو پست چگونگی نصب و راه اندازی افزونه سئو وردپرس yoast seo مورد مطالعه قرار دهید.
چهارم: محتوای خود را دوباره به اشتراک بگذارید.
هرچه در این شبکه های رنگارنگ اجتماعی کار کنید، کم است! چراکه تعداد کاربران موجب ایجاد سلیقه های متفاوت و الگوهای رفتاری مختلفی شده است. فعالیت شما در این فضا هر چه که باشد، اصلا کافی نیست. ممکن است کاربران رسانه های اجتماعی هنوز پست های شما را ندیده باشند پس با رنگ و لعابی جذاب تر و به شیوه ای دیگر محتواهای خود را دوباره به اشتراک بگذارید.
لازم نیست که هروز یک محتوا را به اشتراک بگذارید چراکه در این صورت اسپم خواهید شد. بلکه تقویمی برای خود درست کنید و طی یک بازه زمانی دوباره آن را در شبکه های اجتماعی پست کنید. همچنین هر کدام از روندهای خود را مورد تحلیل قرار دهید و رفتار کاربران را بررسی کنید، علاوه بر این علاقه مندی آن ها را بسنجید. در چنین حالتی می توان محتوای منتشر شده را نیز ویرایش و مطابق با سلیقه کاربر تغییر داد.
هر چه به صورت متنوع تر و با تعداد دفعات بیشتر این کار را تکرار کنید، احتمال مشاهده آن را توسط کاربران خود بالا می برید.
پنجم: پس از انتشار پست در وردپرس اهداف محتوای خود را آپدیت کنید.
مهم نیست که محتوای شما چقدر شگفت انگیز باشد، چراکه پس از مدتی امکان فراموش شدن و از بین رفتن آن وجود دارد. بنابراین وقت آن فرا رسیده تا با اهداف جدیدتر، محتوای خود را بروزرسانی نمایید.
اشتباه نکنید! منظور ما بازنشر کردن دوباره محتوا نیست. بلکه باید آن را کامل کنید و به روشی جدید در اختیار خوانندگان خود قرار دهید. بنابراین پست های بلاگ خود را به صورت اینفوگرافیک یا فیلم آموزشی درآورده و مطلب را عمیق تر در اختیار کاربر قرار دهید.
انتشار پست رد وردپر تازه آغاز ماجراجویی شماست! بعد از آن باید اطمینان حاصل کنید که افراد حاضر در وب به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. تحقیقات خود را در این زمینه گسترش دهید و راه های بیشتری را برای بهره وری پست های سایت خود پیدا کنید.
شما می توانید برای اطلاع از ترفند های بیشتر در مورد توسعه کسب و کار خود به وبلاگ پاورسرور سر بزنید. موضوعات متنوعی با نکات ریز و درشت در بخش آموزش وردپرس برایتان آماده شده که خواندن آن ها خالی از لطف نیست.
هچنین می توانید نظرات خود را از طریق درج کامنت به اطلاع ما برسانید. مطالب محبوب خود را از طریق رسانه های اجتماعی به گوش دنبال کنندگان خود برسانید و از قدرت آن ها غافل نشوید.