باورهای غلط سئو سایت چیست؟
با اینکه اصول مشخصی برای بهینه سازی سایت از سوی مراجع رسمی مطرح شده، هنوز باورهای غلط سئو سایت دامن بسیاری از کاربران را گرفته است. پر واضح است که احترام به قوانین گوگل موجب بهبود وضعیت شما در این موتور جستجوی محبوب می شود و نقض اصول آن شما را منفور خواهد.
از این رو گهگاه برخی از تکنیک های غلط مطرح شده از سوی برخی وبمستران (توهمی!) در مورد سئو علاوه بر کمک نکردن به شما، باعث آسیب رساندن به رتبه وب سایتتان خواهد شد. با پاورسرور همراه باشید تا مواردی را با شما در میان بگذاریم که نظیرش را در هیچ سایتی پیدا نخواهید کرد.
متاسفانه رفتار تردید آمیز گوگل در مورد معرفی اصولش باعث ایجاد باورهای غلط سئو سایت می شود که متاسفانه به جامعه متخصصین سئو و بهینه سازی نیز آسیب می رساند. اگر شما به تازگی شروع به علم آموزی سئو نموده اید یا پروژه های دیجیتال خود را توسعه می دهید، باید استراتژی های طولانی مدت موثر بر سئو سایت خود را به صورت صحیحی تعیین کنید. چراکه افسانه های مختلفی در این زمینه نقل شده که بسیاری از آن ها حقیقت ندارند.
در چند سال اخیر سئو از یک برنامه وابسته به کلمات کلیدی برای بازاریابی محتوا به الگوریتم های پیچیده ای تکامل یافته است. در حقیقت امروزه با برنامه جامعی در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو روبرو هستیم که با شیوه های اثبات شده ای به توسعه وب سایت شما کمک خواهند کرد.
برخی از افسانه های مطرح شده حسابی کاربران را گیج می کنند و ذهن آن ها را از درک درست حقایق منحرف خواهند ساخت. بنابراین در ادامه برخی از رایج ترین باورهای غلط سئو سایت را با شما مطرح خواهیم کرد. همراه ما باشید!
اول اینکه HTTPS به روی رتبه بندی سایت اثر نمی گذارد.
در سپتامبر ۲۰۱۶ گوگل اعلام نمود که وب سایت های بدون گواهینامه SSL در مرورگر گوگل کروم Google Chrome به صورت ناامن علامت گذاری می شوند. در حقیقت این اقدام نشانه ای برای عدم رعایت پارامترهای امنیتی از سوی مدیران وب تلقی می شد.
کاملا واضح بود که عدم وجود گواهینامه SSL می تواند به صورت جدی، رتبه شما را در موتورهای جستجو با خطر روبرو کند. مطابق آخرین بررسی صورت گرفته در این خصوص، ۸۵ درصد مردم در صورت مواجهه با این صفحات دکمه بازگشت به عقب یا اصطلاحا back را می فشارند.
توجه داشته باشید که فعال نمودن گواهینامه SSL در وب سایت شما، امتیاز اضافی را نسبت به رقبا برایتان رقم خواهد زد.
اگر اطلاعات چندانی از این موضوع ندارید، به پست گواهینامه SSL چیست؟ سر بزنید.
توجه داشته باشید که شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگی را انتخاب کنید که خدمات گواهینامه SSL را در اختیارتان قرار دهد.
دوم، استفاده از برچسب ها برای تقویت جایگاه در صفحات نتایج جستجو
برچسب های متا از جمله راه های فوق العاده برای ارائه اطلاعات در مورد صفحات وب سایت به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان به شمار می روند. برچسب های متا بعد از معین شدن از سوی شما به صفحات HTML اضافه می گردند.
اظهار نظرهای مختلفی در این مورد بیان شده و نقش برچسب ها در بهینه سازی سایت با توضیحات زیادی آورده شده است. با اینکه در سال ۲۰۰۹ گوگل تاکید کرد که الگوریتم های سئو سایت و رتبه بندی به برچسب های متا توجه خاصی ندارند، اما نمی توان نقش آن ها را به سادگی انکار نمود. چراکه برچسب ها در کدهای HTML صفحه می آیند و مورد بررسی ربات های خزنده گوگل قرار می گیرند.
اگرچه برچسب های متا بر الگوریتم های گوگل اثری نمی گذارند، اما ایجاد برچسب متای باکیفیت می تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد. در چنین حالتی کاربران از صفحات بیشتری بازدید خواهند کرد و فضای تعاملی با آن ها به وجود خواهد آمد.
سومین مورد از باورهای غلط سئو سایت از اهمیت داشتن نقشه سایت XML در افزایش رتبه بندی سخن می گوید.
ساخت یک نقشه سایت XML با استفاده از انتشاردهنده نقشه سایت گوگل به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک می کند. این مفهوم کاملا اشتباه است! زیرا خزنده گوگل از این پرونده برای بررسی مطالب تازه منتشر شده استفاده می کند.
البته در این مورد آزمایشات جالبی توسط کیسی هنری صورت گرفته و آمار نتایج جالب و مستندی از موضوع مورد بحث ارائه داده است.
چهارمین مورد از باورهای غلط سئو سایت شعار کمیت بهتر از کیفیت است.
بسیار خوب، فکر می کنید داشتن صفحات بیشتر به شما در رتبه بندی بهتر کمک می کند؟ شما دچار باورهای غلط سئو سای شده اید.
در گذشته امکان فریب موتورهای جستجوگر وجود داشت، اما با بروزرسانی الگوریتم های گوگل نمایش چنین مواردی در نتایج گوگل اصلاح شد. به همین دلیل برخی از روش های تقلبی دیگر از کار افتاده اند.
وب سایت های بی شماری وجود دارند که با افزودن چند صفحه با محتوای باکیفیت، به طور شگفت انگیزی برای کلمات کلیدی موردنظرشان رتبه ی خوبی در گوگل کسب می کنند. بنابراین مواردی در اینجا وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست:
اول اینکه اگر چندین محتوا با ماهیت یکسان داشته باشید، گوگل به دلیل حفظ کیفیت و درجه بندی آن ها، برخی از آن ها را حذف می کند.
دومین مورد اینست که بعد از چندین بروزرسانی سئو، امتیاز گرفتن دوباره محتواهای شما سخت خواهد بود. بنابراین باید از ابتدا سئوی سایت خود را در مسیر درستی قرار دهید.
باور پنجم؛ به صورت دستی محتوای به روز شده خود را به گوگل بشناسانید.
هر بار که محتواهای خود را بروز کردید یا محتوای تازه ای منتشر نمودید، برای ایندکس شدن باید به صورت دستی اطلاعات را به گوگل ارسال کنید. این باور غلط است و حجم کاری شما را بدون اثر خاصی بالا می برد.
خزنده های گوکل به حد کافی هوشمند طراحی شده اند که تغییرات را متوجه شوند و امتیاز لازم را به محتوای شما بدهند. در حقیقت در این مورد باید همه چیز را به گوگل سپرد.
سعی نمودیم تا برخی باورهای غلط سئوی سایت را با شما در میان بگذاریم، چراکه به تازگی برخی از موسسه های داخلی با سواستفاده از ناآگاهی برخی از مدیران وب دست به اقدامات سودجویانه ای در لواح خدمات سئو می زنند. در چنین موقعیتی خدمات برخی از موسسات که خدمات صادقانه ای ارائه می دهند، نیز بی اثر خواهد شد.
وبلاگ پاورسرور مشتمل بر موضوعات متنوعی جهت توسعه ایده های شماست که ورود به هربخش به شما کمک فراوانی خواهد کرد. بخش آموزش سئو که در همین چند ماه اخیر و به تازگی به وبلاگ پاورسرور اضافه شده است، توانسته با دربرگیری موضوعات متنوع طرفداران خاصی را به خود جلب نماید.